Kuru Meyveli Kek



Yaz(a)mayalı çok uzun zaman oldu. Ev arama, taşınma, ardından da tatil derken yemek günlüğümü ihmal ettim. O yüzden tatlı bir başlangıç yapayım dedim:)

Bu keki dostlarla yaptığımız cağ kebabı partisi için yapmıştım. Arkadaşlarımdan tam not aldım, bu lezzetle. ;-)

Malzemeler:

1,5 çay bardağı toz şeker (Çok şekerli kekleri sevmiyorsanız, 1 çay bardağı da yeterli olabilir)
1 çay bardağı tereyağı  (Ya da 2/3 çay bardağı erimiş tereyağı + 1/3 zeytinyağı)
3 yumurta
3 çay bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 çubuk vanilyanın içi
1 çay bardağı kesilmiş kuru meyve (Ben Kafkas Kestane Şekeri mağazasından aldığım portakal, greyfurt, incir, vb. kabuğundan oluşan kuru meyve şekerlemesini kullandım- Portakal, greyfurt şekerlemesi kullanmazsanız, içine limon veya portakal kabuğu rendesi de ekleyebilirsiniz kek hamuruna, güzel bir kokuya sahip olması için) 
2-3 kuru kayısı (tavla zarı şeklinde kesilmiş)
1/3 çay bardağı kuru üzüm
1 tutam tarçın
2 çorba kaşığı hindistan cevizi

Yapılışı:

1. Şeker, yağ ve yumurtaları 4 dakika çırpın.

2. Elenmiş un, kabartma tozu, vanilya, tarçın, hindistan cevizi ve kuru meyveleri ekleyip tekrar çırpın.

3. Yağlanmış ve unlanmış kek kalıbına dökün.

4. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında 45-50 dakika pişirin.





Yorumlar

Popüler Yayınlar