Selim'in Mamaları

Daha önce oğlumun 6. ay beslenme programını yazdığımda, yaptığım mamaları da yazacağımdan bahsetmiştim. Oğlum ek gıdalarla 4. aydan itibaren tanıştı. 6. aya kadar ek gıdayı deneyimi tattırmadan ibaretti. 6.aydan sonra tadımlık yiyecekler öğün halini aldı. Daha önce yazdığım beslenme progamında kahvaltıyı detaylı bir şekilde yazmıştım. Şimdi de daha çok yaptığım meyve/sebze pürelerinden bahsedeceğim.

Öncelikle aşağıdaki tarifle başladık:

Sebze Püresi/Çorbası

1 küçük patates
1 küçük havuç
2 tatlı kaşığı pirinç
1,5 ajda çay bardağı içme suyu (Aslında su miktarı biraz da bebeğin nasıl sevdiğine bağlı- Gerçi doktorlar mümkün olduğunca çorbadansa, püreden yanalar)
1 tatlı kaşığı zeytinyağı

Yapılışı:

Patates ve havucu soyup büyük parçalar halinde tencereye koyun. Pirinci ve suyu da ekleyip kısık ateşte sebzeler yumuşayıncaya değin pişirin. Piştikten sonra zeytinyağını ekleyip, patates ezeceğiyle ezin.

Daha sonra, yukarıdaki tarife 3 günde bir yeni bir kış sebzesi(pırasa, yerelması, kereviz, brokoli, balkabağı, ıspanak) ve de pirinç yerine ince bulgur veya irmik ekleyerek devam ettik Yalnız irmik ekleyecekseniz, önerim piştikten sonra irmiği eklemeniz. Aksi takdirde, çoğu tencereye yapışıyor ve de tencereyi temizlemesi zor oluyor).

Tabii bu süreçte bebeğin kabız olması da muhtemel olduğu için ara sıra aşağıdaki tarifi denedim:

Balkabağı Püresi

1 yumruk büyüklüğünde balkabağı
2 tane gün kurusu kuru kayısı
1-2 tane kuru erik
4-5 adet kan yapıcı kuru siyah üzüm
1 su bardağı su (Aslında su miktarı, yine bebeğin damak tadına ve de bu püreyi katı olarak tolere edip-edememesine bağlı)
1 tatlı kaşığı irmik (Mümkünse organik)
Yapılışı:

Balkabağının kabuğunu iyice temizledikten sonra küp küp kesip bir tencereye koyun. Kuru kayısıları ortadan ikiye ayırarak tencereye ilave edin. Kuru üzümlerin ve eriklerin çöplerini ayıkladıktan sonra su ile birlikte tencereye koyup kapağını kapatarak orta ateşte kuru meyveler yumuşayana kadar pişirin. Piştikten sonra irmiği ekleyip irmiğin şişmesini bekleyin. Çatal veya patates ezeceğiyle pürüzsüz püre kıvamına getirin.


Bir de "Emziren Anneler" grubundan sevgili arkadaşım Funda'nın bir tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum. Funda, orjinal tarifte yulaf unu yerine mısır unu kullanmış. Ama ben evde dolabın köşesinde duran mısır ununun tazeliğinden ve de organik olup olmamasında emin olamadığım için taaaaa Antalya'dan ekolojik tarım üreticisi ve danışmanı Hüseyin Serdar Tanal'ın çiftliğinden gelen doğal yulaf ununu kullandım. Oğlum da afiyetle yedi bu mamayı :) Tarif için Funda'ya çok teşekkürler!

Ispanaklı Mama


1 tatlı kaşığı zeytin yağı
1 tatlı kaşığı yulaf/mısır unu
1,5 çay bardağı içme suyu
Bir tutam ıspanak (Pazı da olabilir)
10 gr labne (Minik labne paketlerinin yarısı)

Ispanakları elinizle minik parçalara ayırın. Yulaf/mısır ununu zeytin yağında 1-2 dk çevirip, suyu karıştırarak ilave edin. Kıvamı koyulaşıp kaynamaya başlar başlamaz ıspanakları ilave edin. Ispanaklar pişene kadar ara ara karıştırarak kısık ateşte pişirin. Arada eğer çok koyulaşırsa su
ilave edebilirsiniz. Altını kapatıp labnesini ilave edin ve karıştırın.

Yorumlar

  1. Feyzacığım ellerine sağlık.. Afiyet olsun miniğimize:)) Ayrıca, ismimi kaynak göstererek yanınlamışsın tarifi, çok nazıksin.. çok çok teşekkürler,, Tanem'den öpücükler:))

    Funda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fundacığım,
      Ziyaretin için teşekkürler! Senden alacağım tarifleri memnuniyetle deneyip yayınlayacağım. Biz de sizi öpüyoruz :)

      Sil
  2. merhabalar:.)
    ne hoş,ne cici bir sayfa bu böylee:)
    sıcacık,samimi ve içteen..
    hem çalışan,hemde böyle hünerleri olan annelere bayılıyorum:)
    benimde yeğenim öğrenci odtü de:)
    izleyiciniz olmak bana mutluluk verecek emin olun..
    bende sizi beklerim sayfama,arzu ederseniz tabiki..
    gönül dolusu muhabbetle..
    :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba "Bir Tutam Kekik"
    Teşekkürler güzel sözlerin ve de ziyaretin için :)
    Demek yeğenin ODTÜ'de; belki de öğrencim olmuştur :)
    Ben de geleceğim sizin blogunuza..
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Feyza'cım bugün ıspanaklı mamadan yaptım oğluma..ilk defa 1 kaseye yakın çorba yedi..Hatta daha önce hiç bu kadar çok yemediği için çok şaşırarak ve korkarak yedirdim..ellerine sağlık çok teşekkürler tarifi bloguna eklediğin için..

    YanıtlaSil
  5. Mahmureciğim,
    Eren'ime afiyet, sağlık olsun! Selim de afiyetle yemişti bu ıspanaklı mamayı. Ben de ne zamandır yapmıyorum. İyi hatırlattın :)

    YanıtlaSil
  6. Ispanaklı mamayı yapıp yedirdim kızıma, bayıldı. Ben su yerine süt kullanarak beşamel sos gibi yaptım. Labne koymadım. Piştikten sonra da blenderdan geçirdim. Muhallebi gibi koyu kıvamlı yaptım. O kadar lezzetli oldu ki kendimiz için yapıp üzerine et, tavuk koyarak servis edicem :))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar