Çikolatali Unsuz Kek




Uzun zamandır tarif girmediğim bloguma, iddialı ama yapımı bir o kadar pratik bir kek tarifiyle yeniden "Merhaba!" demek istedim. Bu kek, unsuz olması itibariyle, gluten alerjisi olanlar için ideal. Yoğun çikolata tadıyla, bana çikolatalı sufleyi hatırlatan bu tarifimin orjinal tarifi burada.

Malzemeler:

8 kişilik

120 gr bitter çikolata
120 gr tereyağı
150 gr pudra şekeri (Evde yoktu; normal toz şekeri rondoda çektim)
80 gr kakao
3 çırpılmış yumurta
1 çay kaşığı vanilya


Yapılışı:

1- Fırını önceden 170 derecede ısıtın. Yuvarlak, 20cm çapında bir borcam kalıbı yağlayın.

2- Benmari usulü, çikolata ve tereyağını beraber eritip soğuması için bekleyin.

3- Çikolata karışımına, şeker, kakao, çırpılmış yumurta ve vanilyayı ekleyip karıştırın.

4- Karışımı kek kalıbına döküp 30 dk pişirin. Piştikten 10 dk sonra tercihen ılıkken servis yapın. Sonrasında, kalan keki yemeden önce, mikrodalga fırında 20-30 saniye kadar ısıtıp servis yapabilirsiniz.













.

Yorumlar

  1. mmmm süper çikolata ve kek süper ikili bence. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. Bence de ;) cok tesekkurler!

    YanıtlaSil
  3. Degisik ve kolay tarif..acaba seker ilave etmeden yapilsa olurmuki?? Yada tadi cok sekerli olmuyormu biraz browni havasi var sanirim..Ellerinize saglik:))

    YanıtlaSil
  4. Evet, kolay bir tarif :) Çok şekerli olmadı. İsterseniz şeker miktarını azaltıp deneyin. Ama çikolata miktarı az olduğu için, hiç şeker koymadan olmaz, zannımca :) Ben çikolatalı sufleyi, şekersiz yapıyorum ama ondaki çikolata miktarı bir hayli fazla.

    YanıtlaSil
  5. iadeyi ziyarete geldim.çok güzel gözüküyor en kısa zamanda deneyeceğim

    YanıtlaSil
  6. Evet, guzel bir tarif :) Denersen, afiyet olsun!

    YanıtlaSil
  7. çok güzel gözüküyo. benimde yakında deneyeceğim tatlılardan birisi.. :) bende bloguma beklerim, sevgiler.. :)

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Wrapped In Love With Beauty,
    Ziyaretin ve guzel sozlerin icin tesekkurler! Ben de blogunu ziyaret ettim. Hos bir blogun var ;-)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. cok kolaymis, yaptim bana agir geldi. gercek tatli severler icin guzel ama, cunku 8 dilim cikti ve bir dilim bile kalmadi. sanirim blogunuzda denenmedik tarif birakmayacagim:)

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Nisan,
    Evet, kolay bir kek tarifi... Unsuz olsundan, yogun bir tadi var. Belki de sana ondan agir geldi. Tariflerimi begenip denemene cok seviniyorum. Yorum birakmaya devam et, lutfen ;-)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar