Kilis Usulü Lebeniye Çorbası


Lebeniye çorbası, gerçekten çok severek yediğim bir çorba. Geçen yaz bu çorbanın, küçük köftelerle yapılmış tarifini yayınlamıştım blogumda. O çorbaya nazaran bu tarif bana daha pratik geldi, el oyalamadığı için. Bu tarife Ceyda Mutfakta adlı blogda rast geldim. Ceyda Hanım'in kendisi Kilisli'ymiş ve bu çorbayı sıklıkla yaparlarmış Kilis'te. Tarifi görünce hemen denemeye karar verdim ve malzemeleri biraz değiştirerek bu tarifi uyguladım. Biz ailecek çok beğendik bu lezzeti. Umarım, siz de denerseniz, beğenirsiniz. 

Malzemeler:

350-400 gr kuşbaşı kuzu/koyun eti (Farkli bloglarda, kemikli kuzu/koyun etinden yapılması önerilmiş; ben evde kemikli et olmadığı için kullanmadım ama kemikli etin daha da lezzet katacağına inanıyorum) 
1 su bardağı nohut
Yarım su bardağı pirinç
9 su bardağı su
2 su bardağı süzme yoğurt
1 yumurta
1 tepeleme yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı nane
1 tatlı kaşığı tuz

Yapılışı:

1. Nohudu akşamdan ıslatın. Pirinci iyice yıkayıp süzün. 

2. Düdüklü tencerenin içerisine 8 su bardağı su, ıslatılmış nohut ve eti koyup yaklaşık yarım saat pişirin. 

3. Nohut ve eti bir süzgeç yardımıyla süzün. Süzülmüş et suyundan 5 su bardağı alıp bir tencereye koyun; üzerine pirinci ilave edip pirinçler yumuşayana dek pişirin. Pirinçler pişerken, nohutların kabuklarını soyun (Bu soyma işlemi orjinal tarifte yoktu ama ben çorbanın içerisinde kabuklu nohudu sevmediğim için kabuklarını soydum). Eğer haşlanmış kuşbaşı etler hala büyükse, onları da küçük parçalara ayırın. 

4. Yoğurdu çelik tencereye koyup, üzerine un, yumurta ve 1 su bardağı suyu ekleyip iyice çırpın. Bu karışımı kısık ateşte kaynayana dek sürekli karıştırarak pişirin. 

5. Kaynamaya başlayan yoğurda daha önceden pişirmiş olduğunuz nohut, pirinç, et ve et suyu karışımını yavaş yavaş dökerek biraz daha pişirin. Tuzunu ilave edin. 

6. Naneyi zeytinyağıyla kavurup yemeğin üzerine ilave edin. Sıcak olarak servis yapın. 






Yorumlar

  1. Eline sağlık Kilis usulu olunca tadını merak ettim canım.Bende deneyeceğim.Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar