Ballı Limonata (Şekersiz)


Evimize uzun süredir, sağlıklı olmadığından, hazır meşrubat almıyoruz. Bu hazır meşrubat tüketmeme isteği de, beni evde farklı limonata ve buzlu çay çeşitleri denemeye sevk etti. Geçenlerde, çilekli limonata tarifi yayınlamıştım. Bu kez de şekersiz, sadece bal ile yaptığım limonata tarifini sizlerle tanıştırmak istiyorum. Yakında da buzlu çay tarifimi bloguma yazacağım. Şimdi gelelim şekersiz limonata tarifine... 

Malzemeler: 

4 limonun suyu ve rendelenmiş kabuğu
2 portakalın suyu ve rendelenmiş kabuğu (Portakal yoksa, bal miktarını biraz arttırıp, 1 limon daha ekleyebilirsiniz; ama, portakal çok güzel bir aroma ve tat katıyor limonataya.) 
Yarım su bardağı bal (Daha tatlı olmasını istiyorsanız, bal miktarını arttırabilirsiniz) 
1 bardak sıcak içme su
3-4 su bardağı içme suyu
1 tutam taze nane yaprağı

Servis için: 

Taze nane yaprakları
Buz küpleri

Yapılışı: 

1. Portakal ve limonların kabuğunu rendenin ince tarafıyla rendeleyin (Aman kabukların beyaz kısmını da rendelemeyin; aksi takdirde, limonatanız acı olacaktır). 

2. Portakal ve limonların suyunu sıkın (Ben, limonatayı bekleteceğim sürahiye direkt olarak sıktım. Aşağıda fotosunu göreceğiniz sürahiyi Paşabahçe üretmiş. Çok pratik buldum ben bu ürünü). 


3. 1 su bardağı sıcak su ve balı karıştırın ve balın erimesini sağlayın. Rendelenmiş limon ve portakal kabuklarını ballı su karışımına ekleyip yine karıştırın. 

4. Ballı karışımı ve 3-4 su bardağı içme suyunu, portakal-limon suyuna ilave edin ve yine karıştırın. Bir tutam nane de ekleyerek sürahinin kapağını kapatın ve buzdolabında dinlenmeye bırakın. 



5. Hazırladığınız limonatayı en az 2 saat buzdolabında beklettikten sonra, ince bir süzgeç ile süzün. Bol buzla ve nane yapraklarıyla soğuk servis edin. 



Afiyet olsun! 
















Yorumlar

Popüler Yayınlar