Pratik Vişne Reçeli Tarifi



Geçen yıl bu zamanlar Hafif Tarif'te gördüğüm bir vişne reçeli tarifi vardı. Tarifi okuduğumda, denemeye değer dedim çünkü reçel dakikalara göre pişirildiği için tarifi çok pratik buldum  (Yani, hayatında, hiç reçel pişirmemiş bile olanlar bu dakikalara uyarak nefis bir reçel pişirebilirler).

Normalde, reçelleri anne usulü yani bir gece önceden şekerin içerisinde bekleterek yaparım. Ama vişneler şekerin içerisinde bekletilerek ve ardından da şekerin içerisinde pişirildiğinde, maalesef, vişneler sert kalıyor reçelin içinde. Bu da benim sevmediğim birşey. Bu tarifte ise, vişneler daha yumuşak kalıyor; reçel de çok koyu olmuyor. Yani, bu tarifi hem pratik olduğundan hem de lezzetle sonuçlandığından sizlere öneriyorum.  Bu arada, Hafif Tarif blogunun yazarına da çok teşekkür ediyorum bu pratik tarif için.

Gelelim malzemelere ve yapılışına... 

Malzemeler: 

1250 gr vişne* (Çekirdek ve saplarını çıkarınca yaklaşık 1 kg vişne kalıyor geriye)
1000 gr şeker
Yarım limonun suyu veya 4-5 adet limon tuzu tanesi
1 çay kaşığı tereyağ

*Bu tarifi 3 yıldır deniyorum. İlk 2 yıl orjinal tarifteki malzeme miktarına sadık kalarak, yani 1'e 1,5 ölçü ile, yaptım. 3. yılda ise, 1'e 1 ölçü ile yani, 1 kg ayıklanmış vişne ve 1 kg şeker kullanarak yaptım. Sanki daha güzel oldu. Tabii, bu vişne çeşidine de bağlı olabilir. Bazı vişne çeşitleri daha tatlımsı oluyor

Yapılışı: 

1. Vişneleri yıkayın ve çekirdeklerini çıkartın-sanırım artık vişne çekirdekleri çıkartmak için bazı aletler satılıyor; dilerseniz onları kullanabilirsiniz. Ya da benim internette bulduğum pratik bir tekniği kullanabilirsiniz. Dilerseniz YouTube'daki şu videoyu seyredebilirsiniz. Aynı yöntemi çileğin sapını çıkartmakta da kullanabilirsiniz. 



Bu yöntemle, sapı koparılmış bir vişnenin sap kısma bir pipetle bastırarak çekirdeğini kolaylıkla çıkartabilirsiniz. 




Peki çekirdekleri çıkarmadan yapmak mümkün mü? Evet. Ben geçen yıl, çekirdeklerini çıkararak, bu yıl ise çekirdeklerini çıkartmadan yaptım. Yalnız, çekirdekleri çıkartmadığınızda, vişne taneleri biraz daha sert olup, reçeliniz de daha koyu kıvamlı oluyor. Tavsiyem, çekirdekleri çıkartmanız yönünde. Hem de yerken rahatsız etmez. ;-)

2. Vişneleri tencereye alın. Ocağın en küçük gözünde, yarı harlı ateşte kaynamaya bırakın.
 

10 dakika sonra vişneler şu hali alacak. 




10 dakika sonra da böyle olacak. 




3. Tencereyi ocağa koyduktan yaklaşık 30-35 dakika sonra, yani vişneler yumuşayınca şekeri ilave edip erimeye bırakın. 



Gelip gidip reçeli karışırın; 7-8 dakika sonra tüm şeker eriyecek. 


Reçel yeniden fokurdamaya başlayınca, ocağın altını iyice kısın. 

4. Köpükler oluşmaya başlayınca, oluşan köpükleri bir kevgir veya çay süzgeçi yardımıyla alın (Bu işlem, reçelinizin çabuk bozulmasını önleyecek). Ya da bu aşamada, reçelinize bir çay kaşığı tereyağ ekleyin. Köpüklenmeyi önlediğini göreceksiniz. 

 



5. Ocağın altını kısmanızdan tam 15 dakika sonra, yarım limonun suyunu da 5-6 adet limon tuzu tanesini reçele ekleyip şöyle bir karıştırın (Limon tuzu koymak daha iyiymiş; bozulmasını önlemek amacıyla). 

6. Limon suyu veya limon tuzunu ilave ettikten 2-3 dakika sonra ocağı kapatın. Reçelin tencere içerisinde (Aman kapağını kapatmayın) oda sıcaklığına gelmesini bekleyin ve temiz ve kuru kavanozlara doldurun (Ben reçeli akşam pişirdim. Bir gece bekletip temiz kavanozlara doldurdum). Bazıları, reçelin daha dayanıklı olması için ocaktan iner inmez, sıcak reçeli kavanozlara doldurup, hemen kapağını kapatır. Ben her iki yöntemi de denedim bu tarifle. Her ikisinde de reçel bozulmadı. ;-)

Afiyet olsun! 
















Yorumlar

  1. Ne güzel fotoğraflayarak anlatmışsınız, teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. benim gibi ilk defa yapan birisi için harika anlatim😊 ayrıca sonuçta harika oldu. teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar