Zeytinyağlı Fasulye Dizmesi



Sizce, hiç ilave su eklemeden pişirdiğim bu nefis zeytinyağlı fasulyenin sırrı ne? Muhtemelen, pişirme yöntemi diyeceksiniz. Evet, belki fasulyeleri kavurmadan, dizme şeklinde pişirmenin de etkisi vardır. Ama öncesinde de, zeytinyağlı fasulye dizmesi yapmıştım ve yarım çay bardağı da olsa su eklemiştim, pişirmeden önce. Nedense, kavurarak yaptığım fasulye yemeği lezzetini de yakalayamıyordum, açıkçası. Sanki haşlanmış taze fasulye yiyormuşum gibi geliyordu dizme fasulye yemeği yediğimde. Ama bu kez, dizme yöntemini kullandım ve sanki ön kavurma işlemi yapılmış taze fasulye yemeğinin tadını aldım. Hiç ilave su olmadığı için de, arzu ettiğim fasulye tadını elde edebildim. 

Fasulyeleri ve diğer malzemeleri kavurmadan, çiğden pişirdiğim, ama sanki kavrulmuş sebze tadını aldığım bu yemeğin sırrı... Demir döküm tencere kullanmam. Demir döküm tencerenin kapağında bulunan çukurlarda biriken su buharı damlalar halinde yemeğin içine dökülüyor. Haliyle de, sebze yemeklerine ekstra su eklememe gerek kalmıyor. Sebzeler de kendi suyuyla pişmiş oluyor. Lezzetine de doyulmuyor. 

Malzemeler: 

1 kg taze fasulye
1 iri soğan
4-5 diş sarımsak 
4-5 adet iri domates
Tuz 
Yarım su bardağı zeytinyağ
1 çay kaşığı veya tatlı kaşığı toz şeker (Damak tadınıza göre)


Yapılışı: 

1. Yıkanmış taze fasulyeleri temizleyip eğer uzunsa ortadan ikiye bölün. İri taneli fasulyelerin içini çıkarın. 

2. Domateslerin kabuğunu soyup küp şeklinde kesin. 

3. Soğanları ve sarımsakları yemeklik doğrayın. 

4. Fasulyeleri tencereye, ortada boşluk kalacak şekilde dizin. Dilerseniz, domates, soğan ve sarımsağın bir kısmını fasulyelerin yarısını dizdikten sonra ara katman olarak kullanabilirsiniz. Ben, tüm fasulyeleri dizip, fasulyelerin üstüne domates, soğan ve sarımsağı yerleştirdim. Ortada oluşan çukura da, fasulye tanelerini yerleştirdim. 

5. Tüm malzeme dizildikten sonra, tuz, şeker ve zeytinyağı ekleyin ve tencereyi ocağa alın. Kaynama sesini duyuncaya kadar, önce orta ateşte, sonra tamamen kısık ateşte fasulyeler yumuşayıncaya dek pişirin (Fasulyelerin cinsine göre, pişmesi 2 saati alabilir). 

6. Piştikten sonra, tüm zeytinyağlıları, oda sıcaklığında, tencerenin kapağı/ ağzı kapalı bir şekilde soğutun/dinlendirin. Dizme fasulyelerin şeklinin bozulmaması için bir tepsiye ters çevirip, tercihen soğuk, servis edin. 

Afiyet olsun! 





Yorumlar

Popüler Yayınlar