AZ KALORİLİ VE AZ YAĞLI KEÇİ BACAĞI TARİFİ





Keçi bacağı, çocukluğumda, Bulgaristan Macır (Muhacir)'ı olan babaannemin ve annemin ani bir misafir geldiğinde yaptığı hamur işlerinden biriydi.  Ben ise, kahvaltı için yaptım, bu lezzetli tuzluyu. Adı sanırım şeklinden geliyor. :) 


Bana çocukluğumu anımsatan bu güzel lezzeti daha sık yapmak istiyordum ama açıkçası yağda kızardığı için ve kalorisi fazla olduğundan uzun zamandır pek de denemiyordum. Ama yakın zamanlarda, Selpak'ın yeni bir yağ emici havlu ürettiğini duyunca, ürünü denemek için bu nefis hamur kızartmasını yaptım. Sonuç muhteşemdi. Evdekiler, hamur kızartmasının, bu kez çok daha hafif ve lezzetli olduğunu söyleyip bayılarak afiyetle yediler.

Ben de, evde daha az kalorili kızartma yapmak isteyenlere, Selpak'ın bu yeni ürününü öneriyorum. Neden mi? Çünkü bu yağ emici, pamuk katkılı havlu, 180 kilokalori yağı emiyor. Sonuç olarak da, çok daha hafif kızartmalar elde edebiliyorsunuz. 

Selpak'ın bu yeni ürününü almak isterseniz, Migros'larda 6,25 TL'ye alabilirsiniz. 

Ayrıca, dilerseniz, bu pratik ürün Migros Sanal Market'te de mevcut: 

http://bit.ly/2ku2euM

Gelelim tarifimize... 

Malzemeler:

1 su bardağı yoğurt

1 yumurta

2 çorba kaşığı sıvıyağ

1 tatlı kaşığı şeker

1 çay kaşığı karbonat

1 çay kaşığı kabartma tozu

Aldığı kadar un (Un miktarı, su bardağının boyutlarına göre değişiklik gösterebilir. Yaklaşık 3-4 su bardağı. Lütfen, unu kontrollü bir şekilde ekleyin.)
Tuz

Yapılışı:

1. Derin bir yoğurma kabının içine hamurun bütün malzemelerini koyup karıştırın ve kulak memesi kıvamında bir hamur elde edin. Bu hamurdan parçalar koparıp hamur tezgahı üzerinde yuvarlayarak şerit yapın ve bu şeritin üzerine biraz bastırarak yassılaştırın. Hamur şeritlerini 4-5 cm boyunda kesin.

2. Kestiğiniz parçaların her iki ucuna da bıçak yardımıyla, iki çentik atın. 

3. Bol kızgın yağda kızartın. Yağ miktarını azaltmak için,  hamur kızartmalarını, hemen Selpak Yağ Emici Havlu serilmiş servis tabağına alın.

Sıcak veya ılıkken servis edin.



Afiyet olsun!




Yorumlar

  1. Ertesi gune tazeligini koruyor mu acaba

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Ayşe Nur Hanım,

    Aynı gün içerisinde tüketmenizi, hatta ılıkken tüketmenizi öneririm. Ama ertesi gün ısıtırsanız, ilk günkü kadar iyi olmasa da yenilebilir.

    YanıtlaSil
  3. Tarifi bugün denedim, nefis oldu. Kızartma olmasına rağmen çok hafif, herkese tavsiye ederim. Feyzacığım teşekkürler bu güzel tarif için. 😊👍

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Yorumlarınızda isim belirtirseniz memnun olurum; böylece size vereceğim cevaplarda hitabım -Sevgili Adsız- şeklinde olmaz. Yorumlarınız ve ilginiz için teşekkürler!

Popüler Yayınlar